dimecres, 4 de maig del 2022

UN POEMARI PER A PINTAR VERSOS

 Versos de portes obertes

Escriptora: Maria Dolors Pellicer i Sòria

Il·lustrador: Josep Ferrer Pérez

Editorial IGLÚ, 2022



“Versos per aprendre a escoltar, a jugar i rimar, a cantar i contar, a imaginar, a mirar la vida amb uns altres ulls, il·lusionats”




Hui us recomanem  Versos de portes obertes, un delicat poemari de Maria Dolors Pellicer i Sòria, amb divertides il·lustracions de Josep Ferrer Pérez, publicat per l'editorial valenciana Iglú; perquè no hi ha millor manera d'aprendre a estimar una llengua, aprofundir en la seua cultura i progressar en el seu domini, que a través de la bellesa de les imatges poètiques i la musicalitat dels versos d’aquesta escriptora valenciana. Versos de llum, escrits en temps de confinament, que ens conviden amb il·lusió a gaudir de tot el que passa de portes enfora. És un cant a la capacitat de sobreposar-se a les adversitats i ressorgir enfortit i transformat. 



Versos per aprendre a escoltar, a jugar i rimar, a cantar i contar, a imaginar, a mirar la vida amb uns altres ulls, il·lusionats. Un llibre imprescindible a les nostres aules i biblioteques escolars, adequat a partir del segon cicle de primària i sense límit d’edat, que vos farà gaudir i idear diverses i creatives dinàmiques que faran de la poesia una necessitat vital.






Sobre l’autora


Maria Dolors Pellicer

Nascuda a Oliva (la Safor) el 1956, va estudiar Magisteri i Filologia Catalana. Treballà en l'Educació Primària i en la Formació de Professorat, tant en Escoles d’Estiu, com en el Centre Carles Salvador i l’ICE de la Universitat de València, impartint cursos de lingüística valenciana i la seua didàctica. Formà part del Col·lectiu de Mestres de la Safor i de l’ Escola d’Estiu Marina-Safor, de la qual en va ser cofundadora. 

Escriptora prolífica de LIJ, guardonada amb diversos premis per la seua trajectòria literària; la seua obra ha estat estudiada i catalogada en diverses publicacions especialitzades, i els seus poemes musicats per grups com Samfaina de Colors, Trobaversos, TresCant, entre d’altres. 


Alguns dels seus títols: Cul culot, Fil que penja, Un elefant sota el llit, La banda dels superbruts, Marina ja no té por, Versos diversos, Rimes i rialles, Versos de tres sabors, Qui la rima l’endevina, La selva en vers, Poalet de versos…


Propostes didàctiques


Treballar les possibilitats visuals que genera un poema.


Escriure el poema combinant paraules i imatges o dibuixos referits

a allò que el poema està dient.


Inventar un abecedari. Buscar un motiu que tinga una relació amb

el contingut del poema i decorar les lletres (per exemple: les majúscules,

totes les lletres O, o totes les A del poema…)



Recrear la poesia visualment mitjançant els cal·ligrames;

composicions poètiques, en les quals la distribució del text té relació

amb el seu contingut. 





Oroneta que ara arribes,

fes el niu al meu balcó

i podràs contar-me coses

d'altres llocs,

d'altres racons.

També jo podré contar-te,

si és que les vols escoltar,

històries

que no puc viure,

però que sé imaginar.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada